شناسهٔ خبر: 40471 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منصوری‌لاریجانی تالیف «حکمت علوی» را به پایان برد/ کتابی ادامه حکمت «متعالیه» ملاصدرا

اسماعیل منصوری‌لاریجانی، نویسنده و متخصص عرفان اسلامی از پایان تالیف کتاب «حکمت علوی» خبر داد و گفت: این کتاب ادامه حکمت «متعالیه» ملاصدراست.

 

منصوری‌لاریجانی تالیف «حکمت علوی» را به پایان برد/ کتابی ادامه حکمت «متعالیه» ملاصدرا

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اسماعیل منصوری‌لاریجانی، نویسنده و متخص عرفان اسلامی با اعلام خبر تالیف کتاب «حکمت علوی» گفت: حکمت، را به هر معنایی که اخذ کنیم، معنای علوی دارد. به تعبیر سهروردی، «حکمت» خمیره ازلی آفرینش است.
 
وی با بیان این‌که، حکمت در انسان کامل با فضلیت و کمال آشکار می‌شود، اظهار کرد: مصداق انسان کامل اهل بیت (ع) است و سِرّ اهل‌بیت (ع)، «حکمت» است.

منصوری‌لاریجانی درباره محتوای کتاب «حکمت عملی» گفت: کتاب حاضر در دو بخش تالیف شده است. بخشی درباره حکمت و معرفت است که از یازده فصل تشکیل شده است. بخش دوم نیز سیر حکمت در آثار فلاسفه اسلامی است. در این بخش آراء و نظریات فلاسفه‌ای که در آنها سخن از حکمت به میان آمده، جمع‌آوری و منتشر می‌شود.
 
این متخصص عرفان اسلامی ادامه داد:‌ در مواقعی فلسفه و عرفان به هم گره می‌خورد. در ساخت «حکمت»، مکتب «متعالیه» که بنیانش به آراء ملاصدرا بازمی‌گردد، یکی از مسائل مورد توجه است. این کتاب سعی دارد، ادامه‌دهنده آراء ملاصدرا و حکمت «متعالیه» باشد.
 
بنا به گفته نویسنده و متخصص عرفان اسلامی، کتاب «حکمت علوی» دو ماه آینده از سوی دانشگاه اهل‌بیت (ع) منتشر می‌شود.
 
منصوری‌لاریجانی، دروس عرفانی را در محضر آیت‌الله حکمت‌نیا آموخته و «فصوص» محی‌الدین و درس‌های اخلاق، مواعظ، مراقبه و محاسبه و مراحل تربیت نفسانی را در محضر آیت‌الله حسن‌زاده آملی آموخته است.

از وی، بیش از 10 اثر در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی منتشر شده است که از آن میان می‌توان به «ولایت حکومت حکیمانه»، «در چشمه‌سار نهج‌البلاغه»، «عرفان اسلامی و مباحث کلامی» و «مدیریت اسلامی» نام برد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۲احمد سپهری 0 0

    با عرض سلام و خسته نباشید.ضمن سپاس از اطلاع رسانی شما نسبت به چاپ و نشر کتاب و احیانا اتمام بعضی تألیفات این چنینی ،به نظر می رسد برای ایشان همان عنوان نویسنده و مدرسی دانشگاه کفایت می کند تا اینکه او را متخصص رشته ای آنهم به وسعت عرفان خاصه ازنوع اسلامی اش به حساب آوریم. با مهر   
                                

نظر شما